Rejestracja osób nie korzystających z usługi Internetowej

Zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 listopada 2012 r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy (Dz. U. poz. 1299 z 2012r.)

Osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako poszukujący pracy zgłasza się do wybranego lub wybranych powiatowych urzędów pracy i przekazuje pracownikowi powiatowego urzędu pracy w trakcie rejestracji następujące dane:

  1. imię albo imiona i nazwisko oraz płeć;
  2. obywatelstwo albo obywatelstwa;
  3. numer PESEL;
  4. imiona rodziców;
  5. datę i miejsce urodzenia;
  6. nazwisko rodowe;
  7. adres zameldowania na pobyt stały lub czasowy oraz adres do korespondencji;
  8. wykształcenie;
  9. ukończone szkoły;
  10. zawody wyuczone, zawody wykonywane, kwalifikacje wyodrębnione w zawodach oraz zawód, w którym osoba ta chciałaby pracować i ma ku temu odpowiednie kompetencje i kwalifikacje potwierdzone stosownymi dokumentami lub udokumentowaną ciągłość pracy w okresie 6 miesięcy;
  11. poziom znajomości języków obcych;
  12. posiadane uprawnienia zawodowe;
  13. rodzaj i stopień niepełnosprawności, jeżeli dotyczy;
  14. okresy zatrudnienia z podaniem nazwy pracodawcy, zajmowanego stanowiska pracy, wymiaru czasu pracy i podstawy wykonywania pracy;
  15. okresy wykonywania innej pracy zarobkowej i opłacania składek na ubezpieczeni społeczne z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności;
  16. inne okresy zaliczane do okresu uprawniającego do zasiłku dla bezrobotnych, o których mowa w ustawie;
  17. sposoby rozwiązywania stosunku albo stosunków pracy (stosunku albo stosunków służbowych) w ostatnich 6 miesiącach przed dniem rejestracji w zakresie koniecznym do ustalenia uprawnień do zasiłku dla bezrobotnych;
  18. kierunki szkoleń, którymi jest zainteresowany, oraz ewentualne zainteresowanie podjęciem zatrudnienia w krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
  19. fakty niezbędne do ustalenia możliwości przyznania statusu bezrobotnego, o których mowa w art.2 ust.1 pkt 2 ustawy;
  20. numer rachunku bankowego, jeżeli posiada.

Rejestracji osoby ubiegającej się o zarejestrowanie jako poszukujący pracy dokonuje się z dniem, w którym osoba zgłosiła się do powiatowego urzędu pracy - po poświadczeniu przez nią własnoręcznym podpisem przekazanych przez nią danych i złożeniu, w obecności pracownika powiatowego urzędu pracy i pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych oraz zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu w brzmieniu „Świadomy odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, oświadczam, iż wszystkie podane przeze mnie dane są zgodne ze stanem faktycznym oraz zostałem pouczony o warunkach zachowania statusu poszukującego pracy”

 

Cudzoziemiec ubiegający się o zarejestrowanie jako poszukujący pracy w trybie określonym w § 2 ust. 2 pkt 1 przekazuje pracownikowi powiatowego urzędu pracy w trakcie rejestracji dane, o których mowa w art. 1 ust. 3 pkt 2 lit. a – g i j – l oraz pkt 3 i 4 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

Strona dodana przez: Agencja Interaktywna Hulio (2012-09-11 08:36:25) , zredagowana przez: Agencja Interaktywna Hulio (2013-10-07 10:17:33)